تعلیم و تربیت فرآیندی هدفمند، پیش برنده و واقع گراست که به میزان انتظاراتی که از آن میرود بسط مییابد. در عصر حاضر که مأموریت تعلیم و تربیت با مشارکت نهادهایی فراتر از مدرسه صورت میپذیرد، توجه جدی به جایگاه مدرسه و محوریت آن اصلی مهم به شمار میرود.
مفهومی است که امروزه کلیه ی علوم را در برگرفته است و در این میان علم تعلیم و تربیت “نوآوری” در تکاپویی برای ایجاد رویکردهای نوین و پیش برنده میباشد.
“نوآوری”نیز تحت تأثیر مدیریت این تکاپو و تلفیق آن با مأموریت های تعلیم و تربیت با نگاه به آینده ما را بر آن داشت تا از که اندیشیدن در حال برای آینده را می نمایاند، بهره گرفته و با توجه به اهداف مجتمع “تفکر استراتژیک”مفهوم میرداماد، که سالیان متمادی به دنبال تحقق آن فعالیت داشته ایم، بر آن شدیم تا نگاه به آینده را با در نظر گرفتن “سند استراتژیک” وضعیت امروزمان، به صورتی علمی و مدون به زیور طبع بیارآییم و از این رهگذر با تدوین مجتمع میرداماد مصمم بر ادامه ی تلاش ها برای تحقق اهداف و ارزش هایمان باشیم.
مجتمع فرهنگی و آموزشی میرداماد بر اساس عناوین ذیل که محورهای اساس نظام جامع تربیتی کشور را تشکیل می دهند تدوین یافته است:
۱ -اصالت فرهنگ و تربیت
۲ -اسلام و معارف آن
۳ -اجتهاد ژرف و جامع
۴ -گفتمان انقلاب اسلامی
۵ -نگاه تمدنی
۶-تربیت جامع و متوازن
بر آن هستیم تا بار دیگر و در حرکتی جدید ارزش و اهمیت تعلیم و تربیت در ساختار مدرسه را بر بلندای فعالیت های دینی و فرهنگی در شهرری به منصه ی ظهور برسانیم و در این عرصه تلاش هایمان را در درون مجموعه همگرا خواهیم ساخت و استوار به پیش خواهیم رفت، إن شاالله.